Szczepionki, szczepienia i co o nich myślą mieszkańcy Ziemi

1 lipca 2019, 11:02

Kwestie dotyczące szczepień i szczepionek są ostatnio przedmiotem gorących sporów. Ruchy antyszczepionkowe odnoszą sukcesy, wskutek czego notuje się wzrost zachorowań np. na odrę. W dyskusjach na temat szczepień często padają argumenty o inteligencji czy wykształceniu. Raport Wellcome Trust pozwoli rozstrzygnąć przynajmniej ten aspekt sporu.



Prototyp czującej protezy.

Skóra zdjęta z robota

10 stycznia 2008, 01:17

Jednym z ważniejszych wątków badań związanych z robotami jest nadanie maszynom jak największej liczby cech ludzkich. Mechaniczni pupile naukowców mają nie tylko wyglądać jak my, ale też widzieć, słyszeć czy czuć. Część badaczy zapomniała jednak, że podobne możliwości przydałyby się również osobom niepełnosprawnym. Sytuacja ta może ulec poprawie dzięki sztucznej skórze dla protez.


Wadliwe badania

17 września 2011, 10:16

Badania, które wykazują, że gry wideo przynoszą korzyści dla rozwoju funkcji poznawczych obarczone są poważnymi błędami metodologicznymi, uważają autorzy artykułu opublikowanego we Frontiers in Psychology.


Gracze

W USA zbudują 'stadion' dla graczy wideo

25 września 2014, 09:15

W USA powstanie pierwszy „stadion” tzw. sportów elektronicznych. To ni mniej ni więcej, a miejsce, w którym będą spotykali się miłośnicy gier wideo, a ich rywalizację będą śledzili widzowie na „stadionie”.


Chiny znoszą zakazy dotyczące konsol do gry

27 lipca 2015, 05:25

Po 15 latach obowiązywania Chiny zniosły wszelkie ograniczenia dotyczące handlu i produkcji konsol do gier. W 2000 roku chiński rząd zakazał produkcji i sprzedaży konsol na terenie ChRL. Zakaz nie obowiązywał w Hongkongu i Macau, dlatego też szybko powstał wielki czarny rynek.


Senet – starożytna gra, która zmieniła się ze zwykłej rozrywki w symbol z Księgi Umarłych

19 lutego 2020, 12:49

Senet to starożytna egipska gra planszowa sprzed około 5000 lat z czasów pierwszej dynastii, która rządziła w Egipcie. Nie znamy jej reguł, ale wiemy, że była rozgrywana na planszy o rozmiarach 3 na 10 pól. Na planszy przesuwany był zestaw pionów, a o ruchu decydował rzut specjalnych dwustronnych patyczków


Urojona część mechaniki kwantowej naprawdę istnieje

26 marca 2021, 10:24

Zwykle przyjmowano, że liczby zespolone, czyli zawierające składnik z liczbą urojoną i (i do kwadratu daje minus jeden) są wyłącznie matematycznym trikiem. Polsko-chińsko-kanadyjski zespół naukowców udowodnił jednak, że urojoną część mechaniki kwantowej można zaobserwować w akcji w rzeczywistym świecie – informuje Centrum Nowych Technologii UW.


"Gears of War" - przebój dla Xboksa 360

24 listopada 2006, 13:17

Microsoft poinformował, że w ciągu dwóch tygodni od premiery sprzedał milion kopii gry "Gears of War”. Tym samym stała się ona najszybciej sprzedającym się tytułem dla konsoli Xbox 360.


Microsoft pozwany do sądu

3 stycznia 2007, 11:33

In-Fusio, firma specjalizująca się w tworzeniu gier na telefony komórkowe, pozwała Microsoft, oskarżając giganta o złamanie umowy. Francuskie przedsiębiorstwo poinformowało w 2005 roku, że podpisało z Microsoftem trzyletni kontrakt na przeniesienie gry "Halo” – wielkiego przeboju dla Xboksa – na telefony komórkowe.


Koniec gier dla jednego gracza?

9 listopada 2009, 10:27

Rzecznik prasowy Electronic Arts, największego na świecie producenta gier komputerowych, stwierdził podczas niedawnego EA Winter Games Showcase, że gry dla jednego gracza odchodzą w przeszłość. Jego zdaniem, użytkownicy poszukują przede wszystkim tytułów, które pozwalają grać razem z drugim człowiekiem.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy